Niche parfémy

Niche parfémy a ty ostatní

CO JSOU NICHE PARFÉMY?

Parfemistické výrobky se dělína mainstream ("hlavní proud") a na niche parfémy podle toho, v jakém množství se vyrábějí a v kolika obchodech se prodávají.

Hlavní proud (nebo též "designerské" parfémy, masové produkty) se vyrábí ve velkém a najdete je v různých maloobchodních řetězcích a obchodních domech, jde např. o Ralph Lauren, Versace a tak dále. Takových parfémů je většina.

Řemeslně, v menším množství v menších, specializovaných fabrikách vyráběné parfémy, jejichž prodej v tradičních maloobchodních prodejnách je minimální nebo se zde neprodávají vůbec, jsou označovány jako niche parfémy. Jedná se o vůně, které by jste mohli najít ve specializovaných prodejnách nebo v tzv. high-end parfumerii.

Podle milovníkůniche parfémů tyto parfémy nabízí spotřebiteli možnost odměnit se vůní, která je neobvyklá, unikátní a individuální. Jsou synonymem kvality, každému detailu niche parfému – od použitých ingrediencí, přes flakon po proces výroby a kvalitu všech komponent - je věnována větší pozornost než parfémům vyráběným ve velkém. Dost lidí si raději připlatí za to, že voní exklusivně či výjimečně, jinak než kolegyně nebo sousedka.

Ale i mainstreamové vůně mají své výhody. To, co jim chybí, pokud jde o exklusivitu, dohánějí v nižší ceně v důsledku masové poptávky. Spotřebitel se též takto identifikuje s životním stylem, které tyto masové značky symbolizují.

Spotřebitelé v dnešním světě vůní můžeme jen vyhrát. V maloobchodních řetězcích a obchodních domech mají denně opravdu širokou nabídku cenově dostupných mainstreamových vůní, z které si jistě každý vybere. Na druhé straně jim internet činí každým dnem dostupnější i exkluzivnější niche parfémy.