Niche parfémy

„Mainstreamové“ versus „niche“ parfémy: Jaký je v tom rozdíl?

Že nevíte jaký je v tom rozdíl? Nevadí, v následujícím článku Vám tyto, v parfumeristickém světe dnes velice užívané, termíny objasníme. Je dobré to vědět, už proto, že niche vůně se stávají stále více a více vyhledávanější.

Samotné slovo „niche“ v souvislosti s parfémy překládat do češtiny nebudeme, tak nějak jsme nepřišli na vhodný ekvivalent. Za druhé je tento termín dnes již tak hojně užívaný v modním světě, že jste se s ním jistě už setkali a jste na něj jistě zvyklí. Niche se používá i v jiných oblastech, např. niche services nějké firmy jsou její speciální služby, tj. na které se specializuje. anebo niche products jsou specializované produkty. Samotné niche znamená např. výklenek.

Co jsou niche parfémy?

The Fragrance Foundation (FiFi, nadace pro parfémy) roztřídila vůně na niche a na mainstream ("hlavní proud") podle toho, v jakém množství se vyrábějí a v kolika obchodech se prodávají. Většina parfémů se vyrábí ve velkém a najdete je v různých maloobchodních řetězcích a obchodních domech - ty jsou klasifikovány jako hlavní proud (nebo též "Designer" parfémy), jde např. o Ralph Lauren, Versace a tak dále.

Řemeslně, v menším množství vyráběné parfémy v menších, specializovaných fabrikách, jejichž prodej v tradičních maloobchodních prodejnách je minimální nebo se zde neprodávají vůbec, jsou tedy označovány jako niche. Jedná se o vůně, které by jste mohli najít ve specializovaných prodejnách nebo v tzv. high-end parfumerii.

Niche parfémy

Proč kupovat niche parfém?

Milovníci niche parfémů argumentují, že tyto parfémy nabízí spotřebiteli možnost odměnit se vůní, která je neobvyklá, unikátní a individuální. Podle jiných niche parfémy jsou synonymem kvality – každému detailu niche parfému – od použitých ingrediencí, přes flakon po proces výroby a kvalitu všech komponent může být věnována větší pozornost než parfémům vyráběným ve velkém. Dost lidí si raději připlatí za to, že voní exklusivně či vyjimečně, jinak než kolegyně nebo sousedka.

Proč kupovat mainstreamové parfémy?

Ale i mainstreamové vůně mají své výhody. To, co jim chybí, pokud jde o exkluzivitu, dohánějí v nižší ceně v důsledku masové poptávky. Spotřebitel se též takto identifikuje s životním stylem, které tyto masové značky symbolizují.

Jako spotřebitelé v dnešním světe vůní můžeme jen vyhrát. Máme v maloobchodních řetězcích a obchodních domech denně opravdu širokou nabídku cenově dostupných mainstreamových vůní, z které si jistě každý vybere. Na druhé straně nám internet činí každým dnem dostupnější i exkluzivnější niche parfémy.

My, v PARFUMEUR, jsme rádi , že Vám můžeme nabídnout niche parfémy FRAGONARD, GALIMARD, MARCUS SPURWAY, PLUME IMPRESSION a dlších niche značek.